ستایش

مروری بر گذشته

1389/11/3 14:26
نویسنده : مامانش
1,029 بازدید
اشتراک گذاری

ستایش جونم

میخوام از شروع توانایی هات بگم.

شروع به حرف زدن:از ۷ ماهگی تونستی مامان بابا بگی . در یک سالگی کلمات رو تلفظ میکردی. در یک و نیم سالگی جمله بندی ات تکمیل شده بود. الان که ۲ سال و ۱۰ماهته به راحتی میتونی حرف بزنی و منظور خودت رو با کلمات واضح و شفاف بیان کنی. الهی قربونت بشم. دیروز در یکی از جمله هات از کلمه راستی برای یادآوری چیزی که گذشته بود استفاده کردی مامانت رو ببین که چه شکلی شده بود

شروع به راه رفتن: از ۱۱ ماهگی شروع کردی به ایستادن بدون تکیه و در یک سالگی میتونستی قدمهای کوتاه برداری. دلم تنگ شده برای اون روز این رو هم بگم که در راه رفتن خیلی محتاطی و حواست به همه چی هست.

حفظ اشعار: از اتل متل برات شروع کردم  و شعرهای چرا و چیه رو که سی دی اش رو برات گرفته بودم از یک سالگی حفظ میکردی. حالا هم که چهار تا کتاب می می نی رو که برات گرفتم حفظ کردی و چند تا کتاب دیگه . همه مات و مبهوتن از این شعرخوندن تو. شعرهای آبکی مهد هم تازگی بهشون اضافه شده.

راستی تو تا دو هفته پیش در مهد درکلاس زیر سه ساله ها بودی در کلاس سه ساله ها شعر کربلا رو میخوندن تو صداشون رو شنیدی و شعر رو بلد شدی این رو مربی مهدت میگفت.

دویدم و دویدم به کربلا رسیدم

کنار چشمه آب یه مشک خالی دیدم (به مشک میگی مشق)

مشکو دادم به چشمه، چشمه به من آب داد

آب رو دادم به زمین، زمین به من لاله داد. لاله پرناله داد

لاله به رنگ خونه توگوش من میخونه

حسین حسین حسین جان حسین حسین حسین جان

البته اگه شعر طولانی تر از این باشه نمیدونم تو فقط همینا رو میخونی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

maryam
3 بهمن 89 16:09
سلام مریم جون من اسم وبلاگت رو جزو پیوندهای وبلاگم گذاشتم دوست دارم از این به بعد از راهنمایی هات استفاده کنم. خوشحال میشم اگه پیوند وبلاگم رو توی وبت ببینم.


maryam
4 بهمن 89 11:43
سلام عزيزم چشم گذاشتم هم تو وب امير مهدي و هم تو وب امير حسين.مال امير حسينم بلينک خوشحال ميشم.بوس
maryam
4 بهمن 89 23:10
سلام عزيزم شب بخير چه خبر خوبي ستايش جون چه طوره. واسه دخمل خوشگلم کتاب بن بن بن بگير کار کن خيلي خوبه خواندن کلمه هست.سي دي ارين هم خوبه نرم افزار اموزشي.البته ببخش که نظرم و گفتم.با اجازه . ميشه از خودت برام بگي.
زهرا
6 بهمن 89 21:17
سلام خوشحال میشیم به من و رقیه جون سر بزنید
maryam
12 بهمن 89 19:58
سلام عزيزم..من وبي مخصوص اشپزي ني ني خوشملامون درست کردم خوشحال ميشم سر بزني و نظر بدي.فدات
maryam
24 بهمن 89 18:48
سلام سلام صد تا سلام به دوست خوبم .کجاييد.بياين حداقل با هم حرف بزنيم .نظرتون چيه اينجا وبي درست کنيم .رمز عبورم همه داشته باشيم بيايم با هم حرف بزنيم و درد و دل کنيم و دوست شيم .زود نظر تو بگو که منتظرم.
مامان مريم
14 اسفند 89 17:44
سلام عزيزم .بوس به شما.کجايين.کم پيدايين.راستي وب اشپزي و وب تربيتي با مطالب جديد منتظزتم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ستایش می باشد